reklama

Prečo ísť na referendum?

Pôjdem hlasovať a poviem 3x „áno“. Napriek všetkému, čo môžem čítať a čo počúvam, som presvedčená, že referendum nie je proti ľudským právam ale je za zachovanie súčasného, prirodzeného modelu rodiny a za vytváranie takých podmienok života detí, ktoré sú v ich najlepšom záujme. Všetci vieme, že úspešné referendum znamená iba zachovanie súčasného stavu aspoň na 3 roky. Takmer celý život som učila fyziológiu a na základe znalosti fyziologických procesov v ľudskom tele predpokladám, že porovnanie skúsenosti u nás s experimentmi v iných krajinách, dá za pravdu úsiliu, ktoré dnes u nás vyvíjajú ochrancovia prirodzenej rodiny a ochrancovia zdravého vývinu budúcich generácií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Odpoveďou „áno“ na prvú otázku sa už nič nezmení, lebo podľa našej Ústavy manželstvom možno nazvať iba zväzok muža a ženy, pretože iba takýto zväzok je komplementárny a je prostredím pre prirodzenú možnosť vzniku nového života.

Odpoveďou „áno“ na druhú otázku podporím právo dieťaťa na matku a otca, na rodinné prostredie, vrátane širšej rodiny, na prirodzenú prípravu dieťaťa pre budúcu úlohu rodiča.

Odpoveďou „áno“ na tretiu otázku súhlasím s právom rodiča na účasť pri výchove svojich detí a na možnosť voľby prostredia, v ktorom sa jeho dieťaťa bude formovať. Okrem toho kladiem si tiež otázku, či už máme dostatok učiteľov, s primeraným psychologickým a zdravotným vzdelaním, pre adekvátnu, veku primeranú, výchovu detí v tak závažnej oblasti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je dobre, že sa začala diskusia o tak závažných otázkach, ale žiaľ, okrem niekoľkých kvalitných, na faktoch postavených blogov, mi v následných diskusiách chýbali dva podstatné momenty. Chýbal mi dialóg - všetci hovorili o svojom presvedčení, ale nikto nepočúval, čo hovorí ten druhý. Smutné je i to, že za ten krátky čas som si prečítala viac vulgarizmov ako som počula za celý svoj dlhý život. Chýbali prejavy pochopenia, empátie, tolerancie a láska, ako zdroj vzájomnosti, z ktorej sa rodí nový život, ako keby už v 21. storočí ani nemala svoje miesto. 

Mária Orgonášová MUDr PhD

Mária Orgonášová MUDr PhD

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som lekárka, pracovala som na LFUK. Od r. 1992 sa venujem problematike ľudských práv osôb so zdravotným postihnutím. T.č. pracujem aj ako externý učiteľ na Vysokej škole sv. Alžbety a na Inštitúte rodiny v Bratislave. Mám problémy s chôdzou, chodím s oporou paličky. Som vydatá, máme 2 vydaté dcéry, 2 zaťov a 6 vnúčat. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu